Beste Passagiers.

De afgelopen weken zijn wij verplicht gestopt met onze ballonvaarten door de Covid-19 Pandemie.
Uiteraard is de gezondheid van U en onze crew prioriteit. Inmiddels hebben onze federaties, een Taskforce opgericht die de laatste weken niet stil heeft gezeten om de ballonvaart op een zo veilige en efficiente manier te kunnen heropstarten. Waarvoor onze dank!

Ondertussen heeft dit ook resultaat opgeleverd!

Kort samengevat:

  • piloot + 1 groep passagiers uit zelfde sociale bubbel en piloot met gezichtscherm
  • piloot + verschillende sociale bubbels en de bubbels moeten gescheiden worden door PVC afscherming

DIT MET BEHOUD VAN DE SANITAIRE REGELS (mondmaskers, ontsmetting enz).

Inmiddels hebben wij intern besloten dat Belair Flying People enkel zijn ballonvaarten zal hervatten voor telkens 1 groep  passagiers uit zelfde sociale bubbel. Vanaf Juli zullen wij ook starten met losse reservaties te aanvaarden en in te plannen.

Echter verontschuldigen wij ons voor eventuele lange wachttijden die er nu gelden! Door een lange periode verplicht te moeten sluiten is er enorm veel achterstand opgebouwd. Wij doen hier alles aan om dit zo spoedig mogelijk weg te werken.

Uiteraard beseffen wij dat dit veel vragen met zich mee brengt. Wij hopen met de onderstaande “FAQ” groot deel van Jullie vragen te kunnen beantwoorden. Ook dit formulier geeft een overzicht van de procedures van toepassing op onze ballonvaarten in navolging van de Corona Pandemie.

 

Vanaf wanneer kunnen we opnieuw ballonvaren?

Goed nieuws! Vanaf 8 Juni 2020 mogen we terug ballonvaren! Echter met strikte te volgen richtlijnen! Jammer genoeg zullen niet alle passagiers in aanmerking komen bij de heropstart op 8 Juni. Zo zullen bubbels van groepen tussen 5 en 8 passagiers eerst aanbod  komen. Vanaf het 2de deel van Juli zullen wij volledig operationeel zijn zoals voor de Covid-19 pandemie.

Ik heb een cadeaubon ontvangen. Wat nu?

Bent U in het bezit van een cadeaubon, voucher of ticket dan kan U uiteraard opnieuw terecht bij Belair Flying People. Wij noteren dan alle nodige gegevens, en bekijken samen de mogelijkheden wat een vluchtdatum betreft.
Bij contactopname via mail (info@mijn-ballonvaart.be) ,telefonisch (0934550432) zullen wij volgende gegevens nodig hebben : Naam en gewicht van de passagiers, alsook een telefoon nummer waarop we jullie kunnen contacteren.

Ik heb reeds een reservatie van 1 tot 4 personen.

Jammer genoeg kunnen we geen verschillende bubbels aanvaarden in de eerste fase van de versoepeling! Wij zullen Jullie vanaf Juli terug kunnen in plannen voor een prachtige ballonvaart. Wanneer er meer duidelijkheid komt omtrent verdere versoepelingen worden Jullie zo spoedig mogelijk gecontacteerd! Wij hopen op Jullie begrip en respect voor deze beslissing. Het gaat hier over ieders gezondheid!

Ik heb reeds een reservatie van 5 tot 10 personen.

Goed nieuws! Ballonvaarten met 1 sociale bubbel van 5 tot maximaal 10 personen kunnen aanvaard worden in deze fase! Heeft U nog geen nieuws ontvangen van ons, neem dan zeker contact op voor verdere afspraken.  ( Enkel van toepassing als de reservatie bestaat uit personen uit zelfde bubbel)

Wat veranderd er voor passagiers?

Wij als operator moeten de nodige voorzorgen en maatregels nemen. Maar ook U als toekomstige passagier zal de gevolgen ondervinden.

Enkele puntjes :
-Passagiers zullen gevraagd worden zoals bij elke ballonvaart grondig de veiligheid briefings te volgen voor aanvang van de ballonvaart. Hier zullen de sanitaire regels als de vliegveiligheids voorschriften nauw aanbod komen.
-Passagiers zullen verplicht worden van het dragen van mondmaskers en handschoenen.
-Passagiers zullen regelmatig hun handen ontsmetten.
-Passagiers trachten zoveel mogelijk de social distance te respecteren.
-Passagiers zorgen voor eigen vervoer binnen hun sociale bubbel van en naar de start/eind locatie! Voor Belair Flying People is in tegenstelling tot de gebruikelijke procedures, niet meer toegestaan zijn passagiers te transporteren met zijn voertuigen.

48 uur voor de vlucht zal elke passagier via SMS of email bevestigen dat hij/zij geen enkel symptoom vergelijkbaar met COVID-19 vertoont en dat hij/zij niet in contact is geweest met zieke personen in de voorbije 14 dagen. 

Wat doet Belair Flying People in bestrijding tegen het Covid-19 virus?
  • Voor elke vaart zal ons materiaal grondig gereinigd worden volgens de sanitaire voorschriften.
  • Wij stellen voor elke passagier, voor aanvang van de ballonvaart, mondmaskers, handschoenen en ontsmettings product ter beschikking.
  • Onze briefings zullen aangepast worden met oog op de genomen maatregels.
Wat zijn nu precies de Sanitaire regels?

Sanitaire regels zijn de toepassing van de al gekende regels van de laatste weken voor tal van activiteiten zoals winkel bezoek, openbaar vervoer enz. Echter hebben de bevoegde instanties voor de luchtvaart hiervoor een extra "circulaire" gepubliceerd die meer in detail gaat omtrent de te nemen voorzorgen. Deze kan je steeds raadplegen op hun website 

Wij overlopen nog even de belangrijkste regels :
- Social distance zoveel mogelijk trachten te respecteren.
- Heb je symptomen vergelijkbaar met COVID-19 of ben je de laatste 14 dagen in contact geweest met zieke personen: Blijf thuis!
- Draag de voorziene bescherming!
Wat hoef ik te doen voor aanvang van de ballonvaart?

48 uur voor de vlucht zal elke passagier via SMS (0485/928.756 of bij voorkeur via email (info@mijn-ballonvaart.be) bevestigen dat hij/zij geen enkel symptoom vergelijkbaar met COVID-19 vertoont en dat hij/zij niet in contact is geweest met zieke personen in de voorbije 14 dagen.

Om het opbouwen van de ballon op een ordelijke manier laten verlopen met inachtneming van de social distancing. Geen samenscholing op het opstijgterrein. Alleen de crew, de passagiers en hun chauffeur (volgwagens) zullen aanwezig zijn. 

Los van de nodige Covid-19 maatregels, zorg er ook voor dat wij beschikken over de recente gegevens van de passagiers. zoals hun naam en gewicht en eventueel telefoon nummer voor aanvang van de vlucht! Deze gegevens zijn nodig voor het opstellen van de nodige "Weight en Balance reports" door de piloot.

Mijn bon dreigt of is reeds vervallen. Wat nu?

Wanneer jullie cadeaubon, voucher of ticket is of dreigt te vervallen door de huidige situatie, gelieve dan met ons steeds contact op te nemen. Wij zullen dan alles in het werk stellen om dit volledig kosteloos op te lossen voor Jullie.

Echter kunnen wij nu al bevestigen dat Cadeaubons uitgereikt door Belair Flying People en onze partner Social Deal automatisch verlengd worden! Verlenging van alle overige bons van andere partners van Belair Flying People moeten door ons manueel gebeuren.

 

Indien U nog verdere vragen heeft omtrent de richtlijnen en maatregels aarzel niet om ons te contacteren voor meer informatie.